Witaj na naszej stronie

Gra edukacyjna

Realizowane programy

 

Kliknij w obrazek by otrzymać więcej wiadomości

Artykuły dla Rodziców


Dobre Praktyki z realizacji Rocznych Planów Wspomagania


Publiczne Przedszkole nr 9 im. Marii Kownackiej w Brzesku to placówka o wieloletniej tradycji. Powstało w roku 1956 jako zaplecze socjalne dla pracowników Browaru Okocim. Przez szereg lat rozwijało się, modernizowało i poszerzało swoją bazę. Od początku funkcjonowania priorytetem kadry kierowniczej oraz nauczycieli było pogłębianie wiedzy pedagogicznej oraz doskonalenie umiejętności metodycznych. W tym zakresie cennym doświadczeniem stał się udział w projekcie „Bezpośrednie wsparcie szkół i przedszkoli poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w powiecie brzeskim”.

Czytaj więcej...


Twórczy Rodzic-Twórcze Dziecko


„Jeśli umiecie diagnozować radość dziecka i jej natężenie, musicie dostrzec, że najwyższą jest radość pokonanej trudności, osiągniętego celu, odkrytej tajemnicy. Radość triumfu i szczęście samodzielności , opanowania, władania."

 (JANUSZ KORCZAK)

Czytaj więcej...


Czy dziecko dojrzało do pójścia do przedszkola?


Zazwyczaj dzieci osiągają tę dojrzałość między 3 a 4 rokiem życia. Zależy to od tempa ich indywidualnego rozwoju oraz doświadczeń. Zdarza się, że najbliższe osoby (babcia, mama) swoim zachowaniem przeszkadzają dziecku w osiągnięciu dojrzałości.

Czytaj więcej...


Osobowość przedszkolaków - potrzeby i możliwości kontaktów rówieśniczych w świetle rozwoju społeczno - emocjonalnego


Główne założenia wychowania przedszkolnego opierają się na doświadczaniu, przeżywaniu i rozwijaniu osobowości każdego dziecka.

U dziecka w wieku przedszkolnym zachodzą dynamiczne i nieustające zmiany w jego rozwoju. Dzieci przedszkolne charakteryzują się indywidualnymi różnicami w zakresie tempa rozwoju umysłowego i emocjonalnego. Efektywność wspomagania rozwoju dziecka zależy od dopasowania przez nauczyciela treści kształcenia do możliwości rozwojowych dzieci i potrzeb, które wynikają z warunków środowiska. To, w jakim czasie dziecko zdobędzie określone umiejętności nie zależy od jego wieku, lecz indywidualnego rozwoju, potrzeb i możliwości. Tak, więc pewne umiejętności zdobędzie np. czterolatek i te same posiąść może dopiero 5-, 6-latek.

Czytaj więcej...


Poczytaj mi Mamo, poczytaj mi Tato - kilka słów o znaczeniu książki w życiu dziecka


Dzieciństwo w pierwszych latach XXI wieku określane jest jako: medialne, multimedialne, wirtualne, telewizyjne. Często zdarza się też, że dzieciństwo jest samotne; dziecko spędza je sam na sam z telewizorem lub komputerem. Świat wirtualny nie ma granic, telewizor wniósł w życie dziecka najtrudniejsze problemy, nie należące do jego wizji świata. Może warto zastanowić się, czy w tych szalonych czasach, zdominowanych przez telewizję i gry komputerowe, znajdujemy czas, aby czytać książki naszym dzieciom?

Czytaj więcej...