Wszechstronny rozwój dziecka jest najważniejszym celem edukacji przedszkolnej. Niemniej nie możemy zapominać, iż w tym wieku dziecko jest spragnione wszelkich ciekawostek. Odkrywanie świata przez zabawy badawcze to prawdziwa przygoda. Dlatego w poszczególnych grupach dzieci były odkrywcami podczas doświadczeń. Było czarowanie-elektryzowanie, magnetyczna siła, niewidzialne powietrze,, granie i drganie, spotkanie z mikroskopem, eksperymenty z barwami, statkami i wodą. By dowiedzieć się na przykład czym jest „niewidzialne powietrze” dzieci brały udział w następujących doświadczeniach i zabawach badawczych: zanurzanie zakręconej plastikowej butelki w wodzie, dmuchanie balonów oraz powietrzem z tych balonów wprawianie w ruch lekkich piórek, dmuchanie przez rurkę do miski w wodzie. Zapoznały się ze zjawiskiem pływania i tonięcia ciał i stwierdziły, że lekkie przedmioty utrzymują się na wodzie a ciężkie toną, lecz zależy to od formy przedmiotów jak również od zasolenia wód. „Kropelka wody” z programu „Mamo, tato wolę wodę” uświadomiła dzieciom, że woda to skarb, bez którego nie mogło by istnieć życie na Ziemi i dlatego należy o nią dbać i oszczędzać.
Takie zajęcia skłaniają dzieci do poszukiwania odpowiedzi, dziwią i zachwycają. To świetna zabawa, która na długo pozostaje w pamięci przedszkolaka.